“Ailemle Kitap Okuyorum” etkinliği kapsamında, öğrenci ve velilerin birlikte okuyabilecekleri bir kitap okuma takvimi hazırlanır. Bu takvim, çocukların yaş ve gelişim seviyelerine uygun, değerler eğitimi ve sosyal beceri gelişimini destekleyen kitapları içerecek şekilde düzenlenir. Okul rehberlik servisinin katılımıyla, seçilen bazı kitaplar bibliyoterapi amaçlı olarak belirlenir. Bibliyoterapi, okuyucuların duygusal, sosyal veya psikolojik gelişimlerini desteklemek amacıyla kitaplardan yararlanılan bir yöntemdir. Bu süreçte, çocuklar ve gönüllü veliler belirli konular üzerinde düşünme, duygularını tanıma ve çözüm yolları bulma becerilerini geliştirirler. Bu etkinlik ile öğrenciler, eleştirel düşünme becerilerini pekiştirir, düşüncelerini ifade etme yeteneklerini geliştirir ve bireysel olarak okuma alışkanlığını edinirken toplumsal ve kültürel değerleri öğrenirler. Aileler de bu sürece aktif olarak katılarak çocuklarının gelişimini yakından takip eder ve onlara rehberlik eder.